在第一支預告釋出近2年的現在才做這首歌的歌詞翻譯好像有點太晚了。

但是自從最後生還者2的預告出來之後就一直重複聽,覺得這首歌愈聽愈有感覺,和這個遊戲給人的氛圍也很搭,所以還是想說順便當成練習來把歌詞翻譯成中文分享上來。

 

Through the Valley

穿過山谷

I walk through the valley of the shadow of death

我走過死亡陰影的山谷

And I'll fear no evil because I'm blind to it all

而我對任何邪惡力量都會無所畏懼,因為我對它們視若無睹

And my mind and my gun they comfort me

我的意志和我的槍,它們撫慰我

Because I know I'll kill my enemies when they come

因為我知道當我的敵人到來時,我將把他們殲滅

Surely goodness and mercy will follow me all the days of my life

我確信良善和慈悲在我的生命中會終日跟隨著我

And I will dwell on this earth forevermore

而我將永遠定居在這片土地上

Still I walk beside the still waters and they restore my soul

然而縱使我走在這片止水旁邊,它治癒我的靈魂

But I can't walk on the path of the right because I'm wrong

我卻無法走在正確的道路上,因為我是錯的

 

Well I came upon a man at the top of a hill

後來我在山丘的頂端巧遇一名男子

Called himself the savior of the human race

他自稱是人類的救世主

Said he come to save the world from destruction and pain

他說他前來拯救世界免於毀滅和痛苦

But I said how can you save the world from itself

可是我說,你怎麼有辦法從自我毀滅之中拯救這個世界?

 

'Cause I walk through the valley of the shadow of death

我走過死亡陰影的山谷

And I'll fear no evil 'cause I'm blind

而我對任何邪惡力量都會無所畏懼,因為我已盲目

And I walk beside the still waters and they restore my soul

我走在這片止水旁邊,它治癒我的靈魂

But I know when I die my soul is damned

但是我知道當我臨終之時,我的靈魂將受到咒詛

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 thliu731 的頭像
    thliu731

    鱷魚的沼澤-電影、桌遊心得、歌詞翻譯

    thliu731 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()